چگونه می‌توان نحوست روزهای قمر در عقرب را برطرف کرد؟

در روزهای قمر در عقرب، اعمالی که انجام می‌دهیم می‌تواند تأثیرات منفی به همراه داشته باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال راه‌های رفع نحوست این ایام هستند. در این خصوص برای شما راهکارهایی ارائه می‌دهیم.

۱. صدقه دادن:

دین اسلام بر اهمیت صدقه تأکید دارد. صدقه به معنای تنها مالی نیست بلکه هر عمل نیک و محبت‌آمیزی، از جمله لبخند زدن و کمک به دیگران، می‌تواند به عنوان صدقه محسوب شود. امام حسین(ع) در حدیثی فرمودند: «مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ إِذَا أَصْبَحَ دَفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِکَ الْیَوْم‏ یعنی هر کس صبح صدقه دهد خدا نحوست آن روز را از دفع می‌کند»، (بحار الأنوار؛ ج‏۵۶ ؛ص۳۱) این فرموده گویای آن است که قدرت دعا، صدقه و متوسل شدن به قدرت لایزال الهی در انجام امور خطرات و بلایا را دور می‌کند.

۲. خوشبینی و امید:

در قرآن بر خوش‌بینی و امید به رحمت الهی تأکید شده است. حتی در مواقعی که مشکلاتی بروز می‌کند، باید با نگاهی مثبت به آینده نگریست. 

۳. اجتناب از کارهای خاص:

در ایام قمر در عقرب، برخی کارها مانند سفر و انعقاد عقد توصیه نمی‌شود. این امور ویژگانی دارند که ضرورتی برای انجام آنها در این ایام وجود ندارد. در روایات اهل‌بیت(ع) نیز دستورات و اوامری مربوط به ایام قمر در عقرب وجود دارد، از جمله امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: «مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَی کافی؛ کسی که سفر کند و یا ازدواج کند در حالی که قمر در عقرب باشد خوشی و خوبی نمی‌بیند». (بحارالانوار، ج ۱۰۰ ص۲۶۸).

۴. توجه به نجوم:

در حالی که تأثیر ستارگان بر زمین غیرقابل انکار است، دین اسلام بیش از حد توجه به موضوعات نجومی را نهی می‌کند. استفاده از علم نجوم باید به حد نیاز در زندگی روزمره محدود شود. در روایتی نقل شده است که شخصی به محضر امام صادق(ع) مراجعه کرده و عرضه داشت که تمام کارها را طبق علم نجوم انجام می‌دهد، امام صادق(ع) در پاسخ به وی بیان می‌دارند که تمام کتب خود را به دور بریز و نباید توجه بیش از حد به این مسائل شود.

۵. بررسی اعتقادات:

باید به این نکته توجه کرد که نحوست روزهای قمر در عقرب نمی‌تواند به تنهایی علت مشکلاتی مانند طلاق باشد. هیچ ازدواجی به خودی خود از هم نمی‌پاشد و رفتار غلط دو طرف و یا دخالت‌هایی از سوی دیگران باعث طلاق شده است . پس نمی‌توان گفت که نحوست ایام در این امر دخیل بوده زیرا با کمی دقت و رعایت تقوا و سعه‌صدر و غیره وقوع طلاق قابل پیشگیری می‌شد.

نتیجه‌گیری:

در نهایت، همه ایام به نوعی مبارک و پرفیض هستند و با نیت خیر و انجام کارهای نیک، می‌توان به رفع نحوست روزهای قمر در عقرب کمک کرد. با توکل به خدا و شناخت اصول اخلاقی و معنوی، می‌توان به زندگی بهتر و موفق‌تری دست یافت. پروردگار جز خیر برای بنده خود نمی‌خواهد و سرنوشت انسان در گرو اعمال و رفتار انسان است، البته همه روزهای خداوند، مبارک هستند و همواره امید به رحمت و عطوفت خداوند در دل انسان وجود دارد.

با کلیک بر روی لینک ما می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص جزئیات و تاریخ قمر در عقرب 1403 بیابید.