حرز چهارده معصوم (علیهم السلام) چیست؟
حرز چهارده معصوم (علیهم السلام)، تشکیل شده از 14 نوع دعا و حرز است که همگی از سوی اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نقل گردیده است.
*در این متن بخشی از خواص حرز ها ذکر شده...
اولین حرز ، حرز حضرت رسول می باشد که در زیر آمده است:
«اَللهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَن تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَن تُنجِینِی مِن هَذَا الغَمِّ»
خواص حرز حضرت رسول اکرم (ص) :
• دفع حسد
• محافظت از کودک
• دفع ضرر در خواب و بیداری
دومین حرز ، حرز امیرمومنان علی(ع) می باشد:
«اِلهِی کُلَّمَا اَنعَمتَ عَلَیَّ بِنِعمَۀٍ قَلَّ لَکَ عِندَهَا شُکرِی وَکُلَّمَا اِبتَلَیتَنِی بِبَلِیَّۀٍ قَلَّ لَکَ عِندَهَا صَبرِی فَیَامَن قَلَّ شُکرِی عِندَ نِعَمِهِ فَلَم یَحرِمنِی وَ یَا مَن قَلَّ صَبرِی عِندَ بَلائِهِ فَلَم یَخذُلنِی وَ یَامَن رَآنِی عَلَی المَعَاصِی فَلَم یَفضَحنِی وَیَامَن رَآنِی عَلَی الخَطَایَا فَلَم یُعَاقِبنِی عَلَیهَا صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغفِرلِی ذَنبِی وَ اشفِنِی مِن مَرَضِی اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدِیر»
خواص حرز امیرالمومنین (ع) :
• دفع بیماری
• دفع شر پادشاهان و ستمگران
• دفع سجر و جادو
سومین حرز ، حرز مجرب حرز حضرت فاطمه (ص) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیمِ، یَاحَیُّ یَاقَیُّومُ بِرَحمَتِکَ اِستَغنَیتُ فَاَغِثنِی وَلاتَکِلنِی اِلَی نَفسِی طَرفَۀَ عَینٍ اَبَداً وَاصلِح لِی شَأنِی کُلَّهُ»
خواص حرز حضرت زهرا (س) :
• دفع بیماری
• دفع شر پادشاهان و ستمگران
• آسان شدن ازدواج
چهارمین حرز ، حرز امام حسن (ع) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ، اَللّهُمَّ اِنِّی اَسأَلُکَ بِمَکَانِکَ وَبِمَعَاقِدِ عِزِّکَ وَسُکَّانِ سَمَاوَاتِکَ وَانبِیَائِکَ وَرُسُلِکَ اَن تَستَجِیبَ لِی فَقَدرَ هِقَنِی مِن اَمرِی عُسرٌ اَللَّهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ اَن تُصَلِّی عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلَ مُحَمَّدٍوَ اَن تَجعَلَ لِی مِن عُسرِی یُسراً»
خواص حرز امام حسن (ع) :
• آسان شدن کارها و رفع سختی از آن
پنجمین حرز ، حرز امام حسین(ع) می باشد :
«بِسمِ اللهِ یَا دَائِمُ یَا دَیمُومُ یَاحَیُّ یَا قَیُّومُ الرَّحمَنُ الرَّحِیمُ یَاکَاشِفَ الغَمِّ یَافَارِجَ الهَّمِ یَابَاعِثَ الرُّسُلِ یَاصَادِقَ الوَعدِ اَللَّهُمَّ اِن کَانَ لِی عِندَکَ رِضوَانٌ وَ وُ دٌّفَاغفِرلِی وَ مَن اتَّبَعَنِی مَن اَخوَانِی وَ شِیعَتِی وَ طَیِّب مَافِی صُلبِی بِرَحمَتِکَ یَا اَرحَمَ الرَّاحِمِین وَ صَلَّی اللهُ عَلَی سَیِّدَنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجمَعِینَ»
خواص حرز امام حسین (ع) :
• رفع غم و اندوه
• طهارت صُلب و نسل شخص
ششمین حرز ، حرز امام سجاد (ع) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ، یَا اَسمَعَ السَّامِعِینَ یَا اَبصَرَالنَّاظِرِینَ یَا اَسرَعَ الحَاسِبِینَ یَا اَحکَمَ الحَاکِمِینَ یَا خَالِقَ المَخلُوقِینَ یَا رَازِقَ المَرزُوقِینَ یَا نَاصِرَالمَنصُورِینَ یَاا َرحَمَ الرَّاحِمِینَ یَا دَلیِلَ المُتَحَیِّرِینَ یَا غِیَاثَ المُستَغِیِثینَ یَا مَالِکَ یَومِ الدِّینِ اِیَّاکَ نَعبُدُوَاِیَّاکَ نَستَعِینُ یَاصَرِیخَ المَکرُوبِینَ یَا مُجِیبَ دَعوَۀَ المُضطَرِّینَ اَنتَ اللهُ رَبِّ العَالَمِینَ اَنتَ اللهُ لا اِلَهَ اَلا اَنتَ المَلِکُ الحَقُّ الکِبرِیَاءُ رِداؤُکَ اللَّهمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ المُصطَفَی وَعَلَی عَلِّی المُرتَضَی وَفَاطِمَۀَ الزَّهرَاءِوَخَدِیجَۀَ الکُبرَی وَالحَسَنِ المُجتَبَی وَالحُسَینِ الشَّهِیدِ بِکَربَلاءَ وَ عَلَی عَلِّی بنِ الحُسَینِ زَینِ العَابِدِینَ وَ مُحَمَّدِبنِ عَلِّی البَاقِرِوَ جَعفَرِبنِ مُحَمَّدٍالصَّادِقِ وَ مُوسَی بنِ جَعفَرٍالکَاظِمِ وَعَلِّی بنِ مُوسَی الرِّضَاوَمُحَمَّدِبنِ عَلٍّی التَّقیِ. وَ عَلیِّ بنِ مُحَمَّدٍالنَّقیِّ وَالحَسَنِ بنِ عَلیٍّ العَسکَریٍّ وَ الحُجَّۀِ القَائِمِ المَهدیِّ بنِ الحَسَنِ اَلاِمَامِ المُنتَظَرِ(صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیهِم اَجمَعِینَ) اَللَّهُمَّ والِ مَن و َالاهُم وَعَادِمَن عَادَاهُم وَ انصُرمَن نَصَرَهُم وَ اخذُل مَن خَذَلَهُم وَ العَن مَن ظَلَمَهُم وَعَجِّل فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ وَانصُرشِیعَۀَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاهلُک اَعدَاءَآلِ مُحَمَّدٍوَارزُقنِی رُؤیَۀَ قَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ وَاجعَلنِی مِن اَتبَاعِهِ وَاَشیَاعِهِ وَالرَّاضِینَ بِفِعلِه بِرَحمَتِکَ یَااَرحَمَ الرَّاحِمِین »
خواص حرز امام سجاد (ع) :
• دفع شر انس و جن و شیاطین و ساحران و ابلیس های جنی و انسی
• دفع شر حکمرانان و کارفرمایان آنها
هفتمین حرز ، حرز امام محمد باقر(ع) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم
یَادَانٍ غَیرَمُتوَانٍ یَااَرحَمَ الرَّاحِمِینَ اِجعَل لِشِیعَتِی مِنَ النَّارِوِقَاءًلَهُم وَلَهُم عِندَکَ رِضاًوَاغفِرذُنُوبَهُم وَیَسِّراُمُورَهُم وَاقضِ دُیُونَهُم وَاستُرعَورَاتِهِم وَهَب لَهُمُ الکَبَائِرَالَّتِی بَینَکَ وَبَینَهُم یَامَن لایَخَافُ الضَّیمَ وَلاتَأخُذُهُ سِنَۀٌ وَلانَومٌ اِجعَل لِی مِن کُلِّ غَمٍّ فَرَجاًوَمَخرَجاً»
خواص حرز امام باقر (ع) :
• آسان شدن امور
• رفع غم و اندوه از شخص
هشتمین حرز ، حرز امام صادق(ع) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ یَاخَالِقَ الخَلقِ وَیَابَاسِطَ الرِّزقِ وَیَافَالِقَ الحَبِّ وَیَابَارِیءَالنَّسمِ وَمُحِییَ المَوتَی وَمُمِیتَ الاَحیَاءوَدَائِمَ الثُّبَاتِ وَمُخرِجَ النَّبَاتِ اِفعَل بِی مَااَنتَ اَهلُهُ وَلاتَفعَل بِی مَااَنَااَهلُهُ وَاَنتَ اَهلُ التَّقوَی وَالمَغفِرَۀِ»
خواص حرز امام صادق (ع) :
• انجام گرفتن کارها با عنایات خداوند
نهمین حرز ، حرز امام کاظم (ع) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ، اَللَّهُمَّ اَعطِنِی الهُدَی وَثَبِّتنِی عَلَیهِ وَلاحُزنَ وَلاجَزَعَ اِنَّکَ اَهلُ التَّقَوی وَاَهلُ المَغفِرَۀِ»
خواص حرز امام کاظم (ع) :
• دور شدن غم و اندوه و ترس و جزع از شخص
دهمین حرز ، حرز امام رضا(ع) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ، یَامَن لاشَبِیهَ لَه ُ وَلامِثَالَ لَهُ اَنتَ اللهُ لااِلهَ اِلااَنتَ وَلاخَالِقَ اَلااَنتَ تُفنِی المَخلُوقِینَ وَتَبقِی اَنتَ حَلُمَت عَمَّن عَصَاکَ وَفِی المَغفِرَۀِ رِضَاکَ»
خواص حرز امام رضا (ع) :
• مشمول مغفرت الهی شدن
حرز یازدهم ، حرز کبیر امام جواد (ع) می باشد:
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ إِلَى آخِرِهَا- أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ ما فِي الْأَرْضِ وَ الْفُلْكَ تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَ يُمْسِكُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحِيمٌ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ الْمَلِكُ [الدَّيَّانُ] يَوْمَ الدِّينِ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ بِلَا مُغَالَبَةٍ وَ تُعْطِي مَنْ تَشَاءُ بِلَا مَنٍّ وَ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ وَ تَحْكُمُ مَا تُرِيدُ وَ تُدَاوِلُ الْأَيَّامَ بَيْنَ النَّاسِ وَ تُرَكِّبُهُمْ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْمَجْدِ وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ السَّرَائِرِ السَّابِقِ الْفَائِقِ الْحَسَنِ الْجَمِيلِ النَّضِيرِ رَبِّ الْمَلَائِكَةِ الثَّمَانِيَةِ وَ الْعَرْشِ الَّذِي لَا يَتَحَرَّكُ وَ أَسْأَلُكَ بِالْعَيْنِ الَّتِي لَا تَنَامُ وَ بِالْحَيَاةِ الَّتِي لَا تَمُوتُ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي لَا يُطْفَأُ وَ بِالاسْمِ الْأَكْبَرِ الْأَكْبَرِ الْأَكْبَرِ وَ بِالاسْمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الَّذِي هُوَ مُحِيطٌ بِمَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ بِالاسْمِ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ الشَّمْسُ وَ أَضَاءَ بِهِ الْقَمَرُ وَ سُجِّرَتْ بِهِ الْبُحُورُ وَ نُصِبَتْ بِهِ الْجِبَالُ وَ بِالاسْمِ الَّذِي قَامَ بِهِ الْعَرْشُ وَ الْكُرْسِيُّ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعَرْشِ وَ بِالاسْمِ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعَظَمَةِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعَظَمَةِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْبَهَاءِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْقُدْرَةِ وَ بِاسْمِكَ الْعَزِيزِ وَ بِأَسْمَائِكَ الْمُقَدَّسَاتِ الْمُكَرَّمَاتِ الْمَخْزُونَاتِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ وَ أَسْأَلُكَ مِنْ خَيْرِكَ خَيْراً مِمَّا أَرْجُو وَ أَعُوذُ بِعِزَّتِكَ وَ قُدْرَتِكَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ وَ أَحْذَرُ وَ مَا لَا أَحْذَرُ يَا صَاحِبَ مُحَمَّدٍ يَوْمَ حُنَيْنٍ وَ يَا صَاحِبَ عَلِيٍّ يَوْمَ صِفِّينَ أَنْتَ يَا رَبِ مُبِيرُ الْجَبَّارِينَ وَ قَاصِمُ الْمُتَكَبِّرِينَ. أَسْأَلُكَ بِحَقِّ طه وَ يس وَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ وَ الْفُرْقَانِ الْحَكِيمِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَشُدَّ بِهِ عَضُدَ صَاحِبِ هَذَا الْعَقْدِ وَ أَدْرَأُ بِكَ فِي نَحْرِ كُلِّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ وَ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ وَ عَدُوٍّ شَدِيدٍ وَ عَدُوٍّ مُنْكَرِ الْأَخْلَاقِ وَ اجْعَلْهُ مِمَّنْ أَسْلَمَ إِلَيْكَ نَفْسَهُ وَ فَوَّضَ إِلَيْكَ أَمْرَهُ وَ أَلْجَأَ إِلَيْكَ ظَهْرَهُ اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ الَّتِي ذَكَرْتُهَا وَ قَرَأْتُهَا وَ أَنْتَ أَعْرَفُ بِحَقِّهَا مِنِّي وَ أَسْأَلُكَ يَا ذَا الْمَنِّ الْعَظِيمِ وَ الْجُودِ الْكَرِيمِ وَلِيَّ الدَّعَوَاتِ الْمُسْتَجَابَاتِ وَ الْكَلِمَاتِ التَّامَّاتِ وَ الْأَسْمَاءِ النَّافِذَاتِ وَ أَسْأَلُكَ يَا نُورَ النَّهَارِ وَ يَا نُورَ اللَّيْلِ وَ يَا نُورَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ نُورَ النُّورِ وَ نُوراً يُضِيءُ بِهِ كُلُّ نُورٍ يَا عَالِمَ الْخَفِيَّاتِ كُلِّهَا فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ وَ الْجِبَالِ وَ أَسْأَلُكَ يَا مَنْ لَا يَفْنَى وَ لَا يَبِيدُ وَ لَا يَزُولُ وَ لَا لَهُ شَيْءٌ مَوْصُوفٌ وَ لَا إِلَيْهِ حَدٌّ مَنْسُوبٌ وَ لَا مَعَهُ إِلَهٌ وَ لَا إِلَهَ سِوَاهُ وَ لَا لَهُ فِي مُلْكِهِ شَرِيكٌ وَ لَا تُضَافُ الْعِزَّةُ إِلَّا إِلَيْهِ لَمْ يَزَلْ بِالْعُلُومِ عَالِماً وَ عَلَى الْعُلُومِ وَاقِفاً وَ لِلْأُمُورِ نَاظِماً وَ بِالْكَيْنُونِيَّةِ عَالِماً وَ لِلتَّدْبِيرِ مُحْكِماً وَ بِالْخَلْقِ بَصِيراً وَ بِالْأُمُورِ خَبِيراً أَنْتَ الَّذِي خَشَعَتْ لَكَ الْأَصْوَاتُ وَ ضَلَّتْ فِيكَ الْأَحْلَامُ وَ ضَاقَتْ دُونَكَ الْأَسْبَابُ وَ مَلَأَ كُلَّ شَيْءٍ نُورُكَ وَ وَجِلَ كُلُّ شَيْءٍ مِنْكَ وَ هَرَبَ كُلُّ شَيْءٍ إِلَيْكَ وَ تَوَكَّلَ كُلُّ شَيْءٍ عَلَيْكَ وَ أَنْتَ الرَّفِيعُ فِي جَلَالِكَ وَ أَنْتَ الْبَهِيُّ فِي جَمَالِكَ وَ أَنْتَ الْعَظِيمُ فِي قُدْرَتِكَ وَ أَنْتَ الَّذِي لَا يُدْرِكُكَ شَيْءٌ وَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ الْعَظِيمُ مُجِيبُ الدَّعَوَاتِ قَاضِي الْحَاجَاتِ مُفَرِّجُ الْكُرُبَاتِ وَلِيُّ النِّعَمَاتِ يَا مَنْ هُوَ فِي عُلُوِّهِ دَانٍ وَ فِي دُنُوِّهِ عَالٍ وَ فِي إِشْرَاقِهِ مُنِيرٌ وَ فِي سُلْطَانِهِ قَوِيٌّ وَ فِي مُلْكِهِ عَزِيزٌ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ احْرُسْ صَاحِبَ هَذَا الْعَقْدِ وَ هَذَا الْحِرْزِ وَ هَذَا الْكِتَابِ بِعَيْنِكَ الَّتِي لَا تَنَامُ وَ اكْنُفْهُ بِرُكْنِكَ الَّذِي لَا يُرَامُ وَ ارْحَمْهُ بِقُدْرَتِكَ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَرْزُوقُكَ- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ لَا صَاحِبَةَ لَهُ وَ لَا وَلَدَ بِسْمِ اللَّهِ قَوِيِّ الشَّأْنِ عَظِيمِ الْبُرْهَانِ شَدِيدِ السُّلْطَانِ-مَا شَاءَ اللَّهُ كَانَ وَ مَا لَمْ يَشَأْ لَمْ يَكُنْ أَشْهَدُ أَنَّ نُوحاً رَسُولُ اللَّهِ وَ أَنَّ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلُ اللَّهِ وَ أَنَّ مُوسَى كَلِيمُ اللَّهِ وَ نَجِيُّهُ وَ أَنَّ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ كَلِمَتُهُ وَ رُوحُهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ خَاتَمُ النَّبِيِّينَ لَا نَبِيَّ بَعْدَهُ وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ السَّاعَةِ الَّتِي يُؤْتَى فِيهَا بِإِبْلِيسَ اللَّعِينِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ يَقُولُ اللَّعِينُ فِي تِلْكَ السَّاعَةِ وَ اللَّهِ مَا أَنَا إِلَّا مُهَيِّجُ مَرَدَةٍ- اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْقاهِرُ وَ هُوَ الْغَالِبُ لَهُ الْقُدْرَةُ السَّابِقَةُ وَ هُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ اللَّهُمَّ وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ كُلِّهَا وَ صِفَاتِهَا وَ صُوَرِهَا وَ هِيَ سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْعَرْشَ وَ الْكُرْسِيَّ وَ اسْتَوَى عَلَيْهِ أَسْأَلُكَ أَنْ تَصْرِفَ عَنْ صَاحِبِ كِتَابِي هَذَا كُلَّ سُوءٍ وَ مَحْذُورٍ فَهُوَ عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ وَ ابْنُ أَمَتِكَ وَ أَنْتَ مَوْلَاهُ فَقِهِ اللَّهُمَّ يَا رَبِّ الْأَسْوَاءَ كُلَّهَا وَ اقْمَعْ عَنْهُ أَبْصَارَ الظَّالِمِينَ وَ أَلْسِنَةَ الْمُعَانِدِينَ وَ الْمُرِيدِينَ لَهُ السُّوءَ وَ الضُّرَّ وَ ادْفَعْ عَنْهُ كُلَّ مَحْذُورٍ وَ مَخُوفٍ وَ أَيُّ عَبْدٍ مِنْ عَبِيدِكَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِكَ أَوْ سُلْطَانٍ مَارِدٍ أَوْ شَيْطَانٍ أَوْ شَيْطَانَةٍ أَوْ جِنِّيٍّ أَوْ جِنِّيَّةٍ أَوْ غُولٍ أَوْ غُولَةٍ أَرَادَ صَاحِبَ كِتَابِي هَذَا بِظُلْمٍ أَوْ ضُرٍّ أَوْ مَكْرٍ أَوْ مَكْرُوهٍ أَوْ كَيْدٍ أَوْ خَدِيعَةٍ أَوْ نِكَايَةٍ أَوْ سِعَايَةٍ أَوْ فَسَادٍ أَوْ غَرَقٍ أَوِ اصْطِلَامٍ أَوْ عَطَبٍ أَوْ مُغَالَبَةٍ أَوْ غَدْرٍ أَوْ قَهْرٍ أَوْ هَتْكِ سِتْرٍ أَوِ اقْتِدَارٍ أَوْ آفَةٍ أَوْ عَاهَةٍ أَوْ قَتْلٍ أَوْ حَرَقٍ أَوِ انْتِقَامٍ أَوْ قَطْعٍ أَوْ سِحْرٍ أَوْ مَسْخٍ أَوْ مَرَضٍ أَوْ سُقْمٍ أَوْ بَرَصٍ أَوْ جُذَامٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ آفَةٍ أَوْ فَاقَةٍ أَوْ سَغَبٍ أَوْ عَطَشٍ أَوْ وَسْوَسَةٍ أَوْ نَقْصٍ فِي دِينٍ أَوْ مَعِيشَةٍ فَاكْفِنِيهِ بِمَا شِئْتَ وَ كَيْفَ شِئْتَ وَ أَنَّى شِئْتَ- إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً كَثِيراً وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ- وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ.يَا مَشْهُوراً فِي السَّمَوَاتِ يَا مَشْهُوراً فِي الْأَرَضِينَ يَا مَشْهُوراً فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ جَهَدَتِ الْجَبَابِرَةُ وَ الْمُلُوكُ عَلَى إِطْفَاءِ نُورِكَ وَ إِخْمَادِ ذِكْرِكَ فَأَبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَكَ وَ يَبُوحَ بِذِكْرِكَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ.
خواص حرز امام جواد (علیه السلام)
در بین ادعیه و احراز، مشهور ترین حرز برای دفع بلا، حرز امام جواد است.
- 1- دورشدن نگاه و زبان سوء دشمنان و ستمگران
- 2- دفع شر مردم و سلاطین، شیاطین، جنیان و غولان
- 3- حفظ از فریب و دشمنی و فساد
- 4- حفظ از جراحت و غرق شدن
- 5- حفظ از هلاکت قتل و انتقام و قطع شدن
- 6- حفظ از بیماری و ناخوشی
- 7- حفظ از شکست خوردن و حفظ آبرو
- 8- حفظ از فقر و گرسنگی و عطش
- 9- حفظ از وسوسه و نقصان در دین
- 10- افزایش قدرت و نیروی شخص
- 11- حفظ از هر بدی و خطر و ترس
- 12- پیروزی بر دشمنان
- 13- مستمرا و دائمی در پناه خدا بودن
- 14- مشمول رحمت الهی شدن
- 15- دفع هرگونه حیله و سعایت و فساد
- ب) دفع چشم زخم
- ج) دفع سحر و طلسم
- د) آرامش و رفع اضطراب
حرز دوازدهم ، حرز صغیر امام جواد (ع) می باشد:
«یَانُورُیَابُرهَانُ یَامُبِینُ یَامُنِیرُیَارَبِّ اِکفِنِی الشَّرُورَوَالافَاتَ الدُّهُورِوَاَسئَلُکَ النَّجَاۀَ یَومَ یُنفَخُ فِی الصُّورِ»
خواص حرز صغیر امام جواد (ع) :
• دفع چشم زخم
• آرامش و رفع اضطراب
حرز سیزده ، حرز امام هادی (ع) می باشد:
«یَاعُدَّتِی دُونَ العَدَدِوَیَارَجَائِی وَالمُعتَمَدُوَیَاکَهفِی وَالسَّنَدُیَاوَاحِدُیَااَحَدُیَامَن هُوَاللهُ اَحَدٌاَسئَلُکَ بِحَقِّ مَن خَلَقتَهُ مِن خَلقِکَ وَلَم تَجعَل فِی خَلقِکَ مِثلَهُم اَحَداًاَن تُصَلِّی عَلَی جَمَاعَتِهِم وَتَفعَل بِی …»
خواص حرز امام هادی (ع) :
• عزیز شدن در نزد مردم
• موید شدن به نصرت الهی
• دوری از وسوسه های شیاطین
• قرار گرفتن از خوبان خلق
حرز چهارده ، حرز امام حسن عسگری می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم، یَاعُدَّتِی عِندَشِدَّتِی وَیَاغَوثِی عِندَکُربَتِی وَیَامُونِسِی عِندَوَحشَتِی (وَحَدَتِی) اُحرُسنِی بِعَینِکَ الَّتِی لاتَنَامُ وَاکفِنِی بِرُکنِکَ الَّذِی لایُرَامُ»
خواص حرز امام حسن عسکری (ع) :
• حفاظت الهی از شخص
• در امان ماندن از بلایا با عنایت خداوند
آخرین حرز ، حرز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد:
«بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ، یَامَالِکَ الرَّقَابِ وَیَاهَازِمَ الاَحزَابِ یَامُفَتِّحَ الاَبوَابِ یَامُسَبِّبَ الاَسبَابِ سَبِّب لَنَاسَبَباًلانَستَطِیعُ لَهُ طَلَباًبِحَقِّ لااِلهَ اَلااللهُ مُحَمَّدٌرَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَعَلَی آلِهِ اَجمَعِینَ.»
خواص حرز امام زمان (عج) :
• گره گشائی و فراهم شدن اسباب از سوی خداوند
حرز ابی دجانه چیست؟
حرز ابی دجانه، دعایی است که پیامبر اکرم(ص) جهت رهایی از شر جن و خیالات منفی به یکی از اصحاب خود تعلیم داد. حرز ابی دجانه شامل دو دعای مختلف است. )
یک دعا حرز ابی دجانه کبیر است و دعای دیگر آن، حرز ابی دجانه صغیر است. بنابراین حرز ابی دجانه دو دعا دارد: حرز ابی دجانه کبیر یا صغیر. البته وصف خواص حرز ابی دجانه کبیر بخاطر زیادتر بودن متن دعای آن به نوعی بیشتر از حرز صغیر می باشد.
حرز ابو دجانه از کیست؟
دعای حرز ابی دجانه از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل شده که به امیرالمومنین (علیه السلام) امر فرمود برای ابی دجانه، کتابت کند. دلیل این امر این بود که ابی دجانه از سروصدای اجنه ای که در خانه اش بودند به پیامبر شکوه کرد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیز خواست بواسطه این دعا، اجنه ای که در خانه ابی دجانه بودند و وی را اذیت می کردند، از منزل او دور شوند. ابو دجانه روایت کرده است که من به رسول خدا (ص) شکایت بردم از اینکه چون در بستر میخوابم صدای سوتی مانند سوت آسیا و جنجالی چون جنجال مگس بشنوم و پرتوی چون برق، و سر بردارم و در برابر خود سیاهی می بینم که بالا رود به درازی صحن خانه ام و دست بپوستش کشم مانند پوست خارپشت است، و به چهره ام مانند شراره آتش افکند.
پیامبر اکرم (ص) فرمود: این جن خانه تو است ای ابو دجانه و آنگاه دوات و کاغذ خواست و به امام علی (ع) فرمود دعا را بنویسید، سپس دعا را گفت.
ابو دجانه گفت: نامه را گرفتم و تا کردم و به خانه آوردم و زیر سرم نهادم و شب را آسوده خوابیدم و بیدار نشدم جز از فریاد کسی که میگفت:ای ابو دجانه ما را با این کلمات آتش زدی تو را بحق سرورت که این نامه را از ما بردار که ما را بازگشتی به خانه ات و در کنارت و در هر جا این نامه باشد نباشد.برش ندارم تا رسول خدا (ص) اجازه دهد. از این ناله و شیون و گریه پریان که شنیدم شبم دراز گذشت و بامداد نماز صبح را با رسول خدا (ص) خواندم و آنچه آن شب از پریان شنیدم بودم گزارش دادم.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: ای ابو دجانه دست از این قوم بردار بدان که مرا به راستی فرستاده آنان تا روز رستاخیز درد کشند.
فضائل حرز ابی دجانه :
این حرز از جمله معتبرترین حرزهای منقول در روایات است که برای آن فضیلت های ذیل قابل بیان است:
- منقول بودن از شخص پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله)
- کتابت توسط امیرالمومنین (ع) به دستور پیامبر (صلی الله علیه و اله)
- تواتر و کثرت نقل روایت این حرز در بین محدثان و کتب شیعی و سنی
- عظمت راوی حرز (ابی دجانه انصاری)
خواص دعای حرز ابودجانه :
- 1- دفع اجنه:
یکی از خواص حرز ابی دجانه با توجه به متن این دعا، دفع اذیت و آزار اجنه است.
حرز ابی دجانه فواید و خواصش کدام است؟
در باب فوائد حرز ابی دجانه و حرز امام جواد در اثر دور نمودن اجنه از منزل، می توان گفت کارویژه مشترکی بین این دو حرز وجود دارد. این سخن از آن جهت است که هم داشتن حرز امام جواد تاثیر دفع اذیت و آزار اجنه را در پی دارد و هم حرز ابی دجانه برای این منظور مفید می باشد.
عبارتی که در متن حرز ابی دجانه بیانگر این خاصیت (دفع اجنه) می باشد، این جمله است:
الف) «لا تقربوه و لا تفزعوه و لا تضاروه قاعدا و لا قائما و لا فی أكل و لا فی شرب و لا فی اغتسال و لا فی جبال و لا بالليل و لا بالنهار و كلما سمعتم ذكر كتابی هذا فأدبروا عنه»
ترجمه: (به او نزدیک نشوید و او را به ناله در نیاورید و به او ضرر نرسانید چه در حال نشستگی یا ایستادگی و چه در خوردن و یا نوشیدن چه در شستشو و چه در کوه ها و چه درشب و چه در روز و همین که این نوشته مرا شنیدید از او روی برگردانید)
ب) «و من شر كل عفاریت الجن (2) و الإنس»
ترجمه: (او را از شر عفریت های جن و انس پناه می دهم)
- 2- دفع سحر و طلسم:
طبق متن روایت این حرز خاصیت دفع سحر و طلسم نیز دارد که با عبارت «و أعيذه من شر …. و ساحر و ساحره» قابل اثبات می باشد. بدین معنا که «او را پناه می دهم از شر هر مرد و زن سحر کننده ای» که بخواهد او را طلسم کند.
- 3- باز شدن درب خیر به سوی شخص
یکی از آثار حرز ابی دجانه روی آوردن خیر و خوبی ها به شخص همراه کننده حرز است . در دعای حرز ابی دجانه عبارتی وجود دارد که بیانگر باز شدن درب خیر و خوبی به روی شخص می باشد که جمله ذیل اشاره به آن دارد:
«إلى من طرق الدار إلا طارقا یطرق بخير»
ترجمه:(این نامه (نوشته) خطاب به سوی هرکس که در می زند می باشد مگر کسی که دری به خیر می کوبد).
- 4- حل شدن اختلافات و جدائی ها
یکی از فوائد حرز ابی دجانه، حل منازعات و مسائلی از این دست می باشد. در دعای حرز ابی دجانه عبارتی وجود دارد که بیانگر فوائدی در خصوص دفع خشم، دفع ادعاهای دروغین و آزارهایی که باعث جدائی می گردد، می باشد. جمله ذیل اشاره به همین خاصیت دارد:
«فإن لم يكن طارقا مولعا أو داعيا مبطلا أو مؤذيا مقتصما فاتركوا حملة القرآن»
ترجمه: (پس اگر کوبندۀ در همراه خشم و قهر روی آورده یا جهت دعوت باطل کننده ای آمده یا آزاردهنده و شکننده و جدا کننده است پس کسانی را که قرآن را حمل می کنند رها کنید)
- 5- قرار گرفتن در پناه خداوند
یکی از خاصیت های حرز ابی دجانه، قرار گرفتن شخص در پناه خدا و به تَبَع آن مصونیت وی از هر گونه بلا می باشد. در دعای حرز ابی دجانه عبارتی وجود دارد که بیانگر فوائد زیادی در خصوص قرار گرفتن شخص در پناه خداوند متعال می باشد. جملا ت ذیل اشاره به همین خاصیت دارد:
- «اللهم احفظ يارب من علق عليه كتابي هذا»
ترجمه: (خدایا هر کس که این کتاب بر وی آویزان شده است را محفوظ بدار)
- «أعيذه بالحي الذي لا يموت و…»
ترجمه: (و پناه می دهم او را به خدای زنده ای که نمی میرد)
- «أعيذه بالاسم الذي حمل به عرش بلقيس إلى سليمان بن داود …»
ترجمه: (پناه می دهم او را به اسمی که تخت بلقیس را به سوی سلیمان حمل کرد)
- «أعيذه بالاسم الذي نجا به يوسف و…»
ترجمه: (پناه می دهم او را به اسمی که یوسف را نجات بخشید)
- «اُعيذه بالتسع آيات التي نزلت على موسى بطور سيناء»
ترجمه: (پناه می دهم به 9 آیه ای که بر موسی در کوه طور در وادی سینا نازل شد)
- «صاحب كتابي هذا في حرز الله حيث ما كان و حيث ما توجه»
ترجمه: (دارنده این نوشته در حفاظت و حرز خداوند است هرجا که باشد و به هر چیز که متوجه باشد)
- 6- محافظت از چیزهای بد
از دیگر خواص حرز ابی دجانه، محافظت شخص از چشمها، گوشها، زبانها، پاها، دلها، سینه ها و جان های بد؛ (چه در ظاهر چه در باطن) می باشد. عبارتی که در ذیل آمده اشاره به همین خاصیت دارد:
«و أعيذ صاحب كتابی هذا من كل عين ناظرة و آذان سامعة و ألسن ناطقة و أقدام ماشية و قلوب و اعية و صدور خاویة و أنفس كافرة و عين لازمة ظاهرة و باطنة»
ترجمه: (و پناه می دهم کسی را که این کتاب مرا همراه دارد از چشم هر بیننده ای و گوش هر شنونده ای و زبان هر گوینده ای و پای هر رونده ای و دل های پاسدار وسینه های خراب و نفوس کافر و چشم همراه؛ چه ظاهری چه باطنی)
- 7- محافظت از بدی و خطای دیگران
از دیگر خواص حرز ابی دجانه، محفوظ ماندن شخص از بدی و خطای دیگران می باشد . عباراتی که در ذیل آمده اشاره به همین خاصیت دارد:
موید اول: «و أعيذه ممن یعمل السوء و یعمل الخطایا و یهم لها من ذكر و أنثى»
ترجمه: (او را پناه می دهم از هرکس که بد می کند وخطا می کند وبرای آن می کوشد چه مرد باشد وچه زن)
موید دوم: «و من شر من یصنع الخطيئة أو یولع بها»
ترجمه: (و از شر هر کس که خطا می سازد و یا اشتیاق به آن دارد)
- 8- دفع گره های زندگی، چشم زخم و حیله
یکی از خاصیت های حرز ابی دجانه، گره گشایی از فرد و دفع چشم زخم و حیله می باشد. در دعای حرز ابی دجانه عبارتی وجود دارد که بیانگر این فایده می باشد که جمله ذیل اشاره به آن دارد:
«و أعيذه من شر كل عقدهم و مكرهم و سلاحهم و بریق أعينهم و حر أجسادهم»
ترجمه: (و پناه می دهم او را ازشر هر گرهی که زده اند و از مکرشان و سلاحشان و برق چشمانشان و حرارت بدن هایشان)
- 9- دفع آزار های ماوراء الطبیعی مختلف (آزار شیاطین، اجنه و ساحران)
از دیگر خاصیت های حرز ابی دجانه، دفع آزار شیاطین و همچنین آزار ساحران و همه انواع اجنه می باشد. در دعای حرز ابی دجانه عباراتی وجود دارد که بیانگر این فایده می باشد که جملات ذیل اشاره به آن دارد:
و من شر الجن و الشياطين و التوابع و السحرة و من شر من یكون فی الجبال و الغياض و الخراب و العمران و من شر ساكن العيون أو ساكن البحار أو ساكن الطرق و أعيذه من شر الشياطين و من شر كل غول و غولة و ساحر و ساحرة و ساكن و ساكنة و تابع و تابعة و من شرهم و شر آبائهم و أمهاتهم و من شر الطيارات و أعيذه بآهيا شراهيا»
ترجمه: (و از شر جن و شیاطین و توابع و جادوگران و از شر کسانی که در کوه ها وجنگل ها و ویرانی ها و آبادی ها هستند و از شر ساکن چشمه ها و ساکن دریاها و ساکن راه ها و پناه می دهم او را از شر شیاطین و از شر هر غول و غوله و ساحر و ساحره و ساکن و ساکنه و تابع و تابعه و از شرآنها و شر پدرانشان و مادرانشان
- 10- دفع چشم بد
عبارتی در متن دعای حرز ابی دجانه وجود دارد که بیانگر دفع چشم بد می باشد که جمله ذیل اشاره به آن دارد:
«و من شر کل عین ساحره و خاطیه و من شر الداخل و الخارج و من شر کل طارق»
ترجمه: (و ازشر هر چشم افسونگر و گناهکار و ازشرداخل و خارج و از شر هر کوبنده و از شر بادها و از شر هر عجمی و خواب و بیدار)
- 11- دفع شر متجاوزان و ستمگران
این خاصیت با استفاده از جمله: «و من شر كل عاد و باغ» قابل استناد و اثبات است. یعنی او را پناه می دهم از شر هر شخص تجاوزگر و ستمکار.
- 12- دفع شر بادهای بد
این خاصیت با استفاده از جمله: «و من شر الریاح» قابل استناد و اثبات است. یعنی او را از شر باد های بد پناه می دهم.
- 13- دفع شر غریبه ها و افراد چه در خواب و چه در بیداری
این خاصیت با استفاده از جمله: «و من شر كل عجمی و نائم و یقظان» قابل استناد و اثبات است. یعنی او را از شر هر عجمی (غریبه ای) و خوابیده یا بیداری پناه می دهم.
- 14- پناهندگی از جمیع شرور
این خاصیت با استفاده از جمله: «و أعيذه من شر ما تنظر إليه الأبصار و أضمرت عليه القلوب و أخذت عليه العهود و…» قابل استناد و اثبات است. یعنی او را از شر هرچه که دیده ها نگاه می کنند و دلها پنهان می دارند و بر آن پیمان می گیرند پناه می دهم.
- 15- پناهندگی از امراض و بیماری ها
این خاصیت با استفاده از جمله ذیل قابل اثبات می باشد:
«و من داء یفترى لبنی آدم و بنات حواء من قبل البلغم أو الدم أو المرة السوداء و المرة الحمراء و الصفراء أو من النقصان و الزیادة و من كل داء داخل فی جلد أو لحم أو دم أو عرق أو عصب أو فی نطفة أو فی روح أو فی سمع أو فی بصر أو فی شعر أو فی بشر أو ظفر أو ظاهر أو أَوْ بَاطِنَ»
ترجمه: (و از هر مرضی که دامن گیر پسران آدم و دختران حوا می شود از سوی بلغم یا تلخی سودا یا تلخی خون یا صفرا یا کم و زیاد شدن و از هر بیماری ای که داخل در پوست یا گوشت یا خون یا رگ یا عصب می شود. یا در نطفه یا در روح یا در گوش یا در چشم یا در مو یا در بشره یا ناخن یا ظاهر یا باطن)
متن دعای حرز ابودجانه صغیر
بسم الله الرّحمن الرّحیم؛
هذا کتابُ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللهِ رَبِّ العَالَمینَ اِلی مَن طَرَقَ الدّارَ مِنَ العُمارِ
وَ الزُوّارِ اِلّا طارِقاٌ یَطرُقُ بِخَیرٍ اَما بَعدُ فَاِنَّ لَنا وَلَکُم فِی الحَقِّ سَعَهً
فَاِن تَکُ عاشِقاً مُولِعاً اَو فاجِراً مُقتَحِماً فَهذا کِتابُ اللهِ یَنطِقُ عَلَینا وَ
عَلَیکُم بالحَقِّ اِنُا کُنّا نَستَنسِخُ ما کُنتُم تَعملَونَ وَرُسُلُنا یکتُبُونَ ما تَمکُرُونَ
اُترُکُوا صاحِبَ کَِتابی هذا و انطَلِقوا اِلی عَبَدَهِ الاَصنامِ وَ اِلی مَن یَزعَمُ
اَنَّ مَعَ اللهِ اِلهاً اخَرَ لا اِلهَ اِلا هُوَ کُلُّ شَی ء هالَکٌ اِلا وَجهَهُ لََهُ الحُکمُ
وَ اِلَیهِ تُرجَعُونَ حم لا یُنصَرونَ حمعسق تَفرَّقَت اَعداءُ اللهِ وَ بَلَغَت
حُجَّهُ اللهِ وَ لا حَولَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِااللهِ العلی العظیم فَسَیَکفیکَهُمُ اللهُ وَ هُوَ السَّمیعُ العَلیمُ
ترجمه :
«به نام خداوند بخشنده مهربان. این نامه ایست از فرستاده پروردگار عالمیان. به شب آینده هاى عمار و زوار جز آنکه براى نيكى آيد. اما بعد راستى براى ما و شما در درستى گشايشى است اگر عاشق شيفته اى باشد و يا هرزه يورشگرى. اين كتاب خدا است كه بر ما و شما بحق گوياست. «ما آنچه را انجام مىداديد مىنوشتيم، فرستادگان ما آنچه شما حیله می کردید می نوشتند» صاحب اين نامه ام را وانهيد و بدنبال بت پرستان برويد و آنان كه پندارند با خدا معبود ديگريست. «که هیچ خدایی جز او نیست و با خدا معبودى ديگر مخوان. خدايى جز او نيست. جز ذات او همه چيز نابودشونده است. فرمان از آنِ اوست. و به سوى او بازگردانيده مىشويد» حم لا ينصرون، حمعسق، پراكنده شويد اى دشمنان خدا. من حجت خدا را به شما رساندم و نیرویی و قوه ای نیست جز به خدای والای بزرگ مرتبه. «و به زودى خداوند [شر] آنان را از تو كفايت خواهد كرد، كه او شنواى داناست»
متن دعای حرز ابودجانه کبیر :
«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَالْأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُماتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ هذا كتاب من محمد رسول الله صلى الله عليه واله وسلم العربي الهاشمي المكي المدني الأبطحي الأمي صاحب التاج والهراوة والقضيب والناقة صاحب قول لا إله إلا الله إلى من طرق الدار إلا طارقا يطرق بخير أمابعد فإن لنا ولكم في الحق سعة فإن لم يكن طارقا مولعا أو داعيا مبطلا أو مؤذيا مقتصما فاتركوا حملة القرآن وانطلقوا إلى عبدة الأوثان يُرْسَلُ عَلَيْكُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَنُحاسٌ فَلا تَنْتَصِرانِ بسم الله وبالله ومن الله وإلى الله ولا غالب إلا الله ولا أحد سوى الله ولا أحد مثل الله وأستفتح بالله وأتوكل على الله صاحب كتابي هذا في حرز الله حيث ماكان وحيث ماتوجه لا تقربوه ولا تفزعوه ولا تضاروه قاعدا ولا قائما ولا في أكل ولا في شرب ولا في اغتسال ولا في جبال ولا بالليل ولا بالنهار وكلما سمعتم ذكر كتابي هذا فأدبروا عنه بلا إله إلا الله غالب كل شيء وهو أعلى من كل شيء وهو أعز من كل شيء وَهُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌاللهم احفظ يارب من علق عليه كتابي هذا بالاسم الذي هو مكتوب على سرادق العرش أنه لا إله إلا الله الغالب الذي لا يغلبه شيء ولا ينجو منه هارب وأعيذه بالحي الذي لا يموت وبالعين التي لا تنام وبالكرسي الذي لا يزول وبالعرش الذي لا يضام وأعيذه بالاسم المكتوب في التوراة والإنجيل وبالاسم الذي هو مكتوب في الزبور وبالاسم الذي هو مكتوب في الفرقان وأعيذه بالاسم الذي حمل به عرش بلقيس إلى سليمان بن داود ع قبل أن يرتد إليه طرفه وبالاسم الذي نزل به جبرئيل ع إلى محمد ص في يوم الاثنين وبالأسماء الثمانية المكتوبة في قلب الشمس وبالاسم الذي يسير به السحاب الثقال وبالاسم الذي يُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلائِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ وبالاسم الذي تجلى الرب عزوجل لموسى بن عمران فتقطع الجبل من أصله وَخَرَّ مُوسى صَعِقاً وبالاسم الذي كتب على ورق الزيتون وألقي في النار فلم يحترق وبالاسم الذي يمشي به الخضر ع على الماء فلم تبتل قدماه وبالاسم الذي نطق به عيسى ع في المهد صبيا وأبرأ الأكمه والأبرص وأحيا الموتى بإذن الله وأعيذه بالاسم الذي نجا به يوسف ع من الجب وبالاسم الذي نجا به يونس ع من الظلمة وبالاسم الذي فلق به البحر لموسى ع و بني إسرائيل فَكانَ كُلُّ فِرْقٍ كَالطَّوْدِ الْعَظِيمِ وأعيذه بالتسع آيات التي نزلت على موسى بطور سيناء وأعيذ صاحب كتابي هذا من كل عين ناظرة وآذان سامعة وألسن ناطقة وأقدام ماشية وقلوب واعية وصدور خاوية وأنفس كافرة وعين لازمة ظاهرة وباطنة وأعيذه ممن يعمل السوء ويعمل الخطايا ويهم لها من ذكر وأنثى وأعيذه من شر كل عقدهم ومكرهم وسلاحهم وبريق أعينهم وحر أجسادهم ومن شر الجن والشياطين والتوابع والسحرة ومن شر من يكون في الجبال والغياض والخراب والعمران ومن شر ساكن العيون أو ساكن البحار أو ساكن الطرق وأعيذه من شر الشياطين ومن شر كل غول وغولة وساحر وساحرة وساكن وساكنة وتابع وتابعة ومن شرهم وشر آبائهم وأمهاتهم ومن شر الطيارات وأعيذه بآهيا شراهيا وأعيذ صاحب كتابي هذا من شر الدياهش والأبالس ومن شر القابل والفاعل ومن شر كل عين ساحرة وخاطية ومن شر الداخل والخارج ومن شر كل طارق ومن شر كل عاد وباغ ومن شر كل عفاريت الجن والإنس ومن شر الرياح ومن شر كل عجمي ونائم ويقظان وأعيذ صاحب كتابي هذا من شر ساكن الأرض ومن شر ساكن البيوت والزوايا والمزابل ومن شر من يصنع الخطيئة أو يولع بها وأعيذه من شر ماتنظر إليه الأبصار وأضمرت عليه القلوب وأخذت عليه العهود ومن شر من يولع بالفراش والمهود ومن شر من لا يقبل العزيمة ومن شر من إذا ذكر الله ذاب كما يذوب الرصاص والحديد وأعيذ صاحب كتابي هذا من شر إبليس ومن شر الشياطين ومن شر من يعمل العقد ومن شر من يسكن الهواء والجبال والبحار ومن في الظلمات ومن في النور ومن شر من يسكن العيون ومن شر من يمشي في الأسواق ومن يكون مع الدواب والمواشي والوحوش ومن شر من يكون في الأرحام والآجام ومن شر من يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ ويسترق السمع والبصر وأعيذ صاحب كتابي هذا من النظرة واللمحة والخطوة والكرة والنفخة وأعين الإنس و والجن المتمردة ومن شر الطائف والطارق والغاسق والواقب وأعيذه من شر كل عقد أو سحر أو استيحاش أو هم أو حزن أو فكر أو وسواس و من داء يفترى لبني آدم وبنات حواء من قبل البلغم أو الدم أو المرة السوداء والمرة الحمراء والصفراء أو من النقصان والزيادة ومن كل داء داخل في جلد أو لحم أو دم أو عرق أو عصب أو في نطفة أو في روح أو في سمع أو في بصر أو في شعر أو في بشر أو ظفر أو ظاهر أو أَوْ بَاطِنَ وأعیذه بِمَا إستعاذ بِهِ آدَمُ علیه السَّلَامُ أَبُو الْبَشَرِ وشیت وهابیل وإدریس وَ نُوحٍ وَ لُوطٍ وإبراهیم وإسماعیل وَ إِسْحَاقَ ویعقوب وَ الْأَسْباطِ وعیسى وأیوب ویوسف وَ مُوسى وَ هارُونَ وداوودوسلیمان وزکریا ویحیى وَ هُودٍ وشعیب وإلیاس وَ صَالِحِ والیسع وَ لُقْمَانَ وَ ذُو الکفل وَ ذُو القرنین وَ طالُوتَ وعزیر وعزرائیل والخضرعلیهم السَّلَامَ وَ مُحَمَّدُ صَلَّى اللَّهُ علیه وَ آلِهِ أجمعین وکل ملک مُقَرَّبُ ونبی مُرْسَلُ ألاما تباعدتم وَ تَفَرَّقْتُمْ وتنحیتم عَمَّنْ عَلَّقَ علیه کتابی هَذَا بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرحیم الجلیل الجمیل الْمُحْسِنُ الْفَعَّالِ لِمَا یرید وأعیذه بِاللَّهِ وَ بِمَا أستنار بِهِ الشَّمْسِ. وَ أَضَاءَ بِهِ الْقَمَرُ وَ هُوَ مکتوب تَحْتَ الْعَرْشِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدُ رَسُولُ اللَّهِ صلی اللَّهِ علیه وَ آلِهِ أجمعین فسیکفیکهم اللَّهِ وَ هُوَ السمیع العلیم نَفَذَتْ حُجَّهُ اللَّه وظهرسلطان اللَّهُ وَ تَفَرَّقَ أَعْدَاءِ اللَّهِ وبقی وَجْهُ اللَّهِ وَ أَنْتَ یاصاحب کتابی هَذَا فی حرزالله….وکنف اللَّهُ وَ جِوَارِ اللَّهُ وَ أَمَانِ اللَّهِ اللَّهُ جارک وولیک وحاذرک اللَّهِ ماشاء اللَّهِ کان وَ مَا لَمْ یشأ لَمْ یکن أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ عَلَى کل شی قدیر وَأَنْ اللَّهَ قَدْ أَحاطَ بکل شی عِلْماً وَ أَحْصَى کل شی عَدَداً وَ أَحَاطَ بالبریه خیرا إِنَّ اللَّهَ وملائکته یصلون عَلَى النبی یاأیهاالذین أَمِنُوا صَلُّوا علیه وَ سَلِّمُوا تسلیما اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ خَتَمْتَ هَذَا الکتاب بِخَاتَمِ اللَّهُ الذی خَتَمَ بِهِ أَقْطَارِ السَّمَوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ خَاتَمِ اللَّهِ المنیع وَ خَاتَمِ سلیمان بْنِ داوود وَ خَاتَمِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ علیه وَ آلِهِ أجمعین أَلَا أَنْ أولیاء اللَّهِ لا خَوْفُ علیهم وَلَّاهُمْ یحزنون و کل ملک مُقَرَّبُ أونبی مُرْسَلُ بِاللَّهِ الذی لَا إِلَهَ إلاهو رَبِّ الْعَرْشِ العظیم وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إلابالله العلی العظیم وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطیبین الطاهرین»
ترجمه :
«سپاس شایسته خداوندی است که آسمانها و زمین را آفرید و تاریکی ها و روشنی را قرار داد. سپس کسانی که نا سپاسی پروردگارشان را کردند منحرف شدند. این نوشته ای است از جانب حضرت محمد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) که عربی و هاشمی و اهل مکه و مدینه و بطحاء و ام القری می باشد دارای تاج و هَراوه و قضیب و ناقه می باشد. صاحب سخن لااله الاالله به سوی هرکس که در می زند می باشد مگر کسی که دری بخیر می کوبد. اما بعد پس همانا برای ما وشما دربارۀ حق وسعتی هست. پس اگر کوبنده درهمراه خشم و قهر روی آورده یا جهت دعوت باطل کننده ای آمده یا آزاردهنده و شکننده و جدا کننده است .پس کسانی را که قرآن را حمل می کنند رها کنید و به سوی بت پرستان روانه گردید. بر سر شما شعله های آتش بدون دود و سیم گداخته ریخته می شود که دیگر یاری نمی شوید. بسم الله وبالله و من الله و الی الله و غالبی جز خداوند وجود ندارد. و احدی سوای خدا واحدی مثل او نیست. به سبب خداوند باز می کنم و برخداوند توکل می نمایم. صاحب این نوشته هر کجا باشد و به هر سو رو کند در حرز خداست. پس به او نزدیک می شوید و او را به ناله در نیاورید. و به او ضرر نرسانید چه در حال نشستگی یا ایستادگی و چه در خوردن و یا نوشیدن چه در شستشو و چه در بین اسباب و اساس چه درشب و چه در روز. و همین که این نوشته مرا شنیدید از او روی برگردانید. به لااله الاالله که چیره بر همه چیز است. و او برتر ازهمه چیز است و او عزیزتر از همه چیز است و او بر همه چیز تواناست. خداوندا هرکس را که این نوشته بر او آویخته است حفظ کن به اسمی که آن برسرا پرده عرش نوشته شده است. که همانا مورد پرستشی جز الله نیست که بر او هیچ چیز چیره نمی شود و گریزنده ای از چنگ او رهائی نمی یابد. و او را پناه می دهم به زنده ای که هرگز نمی میرد. و به چشمی که هرگز نمی خوابد و به آن کرسی که هرگز زوال ندارد. و به عرشی که کاستگی ندارد. و او را پناه می دهم به نامی که در تورات و انجیل نوشته شده است. و به نامی که در زبور مکتوب است. و به نامی که در فرقان نوشته شده است. و اورا پناه می دهم به نامی که تخت بلقیس به سوی سلیمان بن داود قبل از اینکه چشمش به هم بخورد برده شد. و به نامی که به سبب آن جبرئیل (علیه السلام) بر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) در روز دوشنبه فرود آمد. و به نام های هشت گانه ای که در دل خورشید نوشته شده است. و به نامی که ابرهای سنگین به سبب او سیر می کنند. و به نامی که رعد به حمد خدا و فرشتگان از ترس او تسبیح می کنند. و به نامی که پروردگار عزیز و جلیل برای موسی بن عمران تجلی کرد و کوه از ریشه پاره پاره شد و حضرت موسی بیهوش افتاد. و به نامی که روی برگ زیتون نوشته شده و در آتش افکنده گشت و نسوخت. و به نامی که خضر به سبب آن روی آب راه می رفت و پاهایش تر نمی شد. و به نامی که عیسی (علیه السلام) درگهواره درحال کودکی سخن گفت وکور مادر زاد و پیس شفا داد وبه اذن خدا مرده زنده کرد. و پناه می دهم او را به نامی که یوسف (علیه السلام) به واسطه آن از چاه نجات یافت. وبه نامی که یونس به سبب آن از تاریکی رها شد. و به نامی که دریا به سبب آن برای موسی (علیه السلام) وبنی اسرائیل شکافته شد و هر بخشی از دریا مانند کوه بزرگی نمایان بود. و پناه می دهم او را به 9 نشانه ای که بر حضرت موسی ( علیه السلام) در طور سینا فرود آمد. و پناه می دهم کسی را که این کتاب مرا همراه دارد از چشم هر بیننده ای و گوش هر شنونده ای و زبان هر گوینده ای و پای هر رونده ای ودلهای پاسدار و سینه های خراب و نفوس کافر و چشم همراه؛ چه ظاهری چه باطنی و او را پناه می دهم از هرکس که بد می کند و خطا می کند و برای آن می کوشد؛ چه مرد باشد و چه زن. وپناه میدهم او را از شر هر گرهی که زده اند و از مکرشان و سلاحشان و برق چشمانشان و حرارت بدنهایشان و از شر جن و شیاطین و توابع و جادوگران. و از شرکسانی که در کوهها و جنگلها و ویرانی ها و آبادی ها هستند. و از شر ساکن چشمه ها وساکن دریاها و ساکن راهها. و پناه می دهم او را از شر شیاطین و از شر هر غول وغوله و ساحر و ساحره وساکن و ساکنه و تابع و تابعه. و از شر آنها و شر پدرانشان و مادرانشان و از شر پرواز کنندگان و پناه میدهم او را بزنده پاینده. و پناه میدهم دارنده این نوشته ام را از شر سرگردانان و به اشتباه اندازندگان و از شرپذیرنده و انجام دهنده و از شر هر چشم افسونگر و گناهکار و ازشر داخل و خارج و از شر هر کوبنده و از شر هر متجاوز و ستمگر و از شر دیوهای جن و انس و از شر بادها و از شر هر عجمی و خواب و بیدار. و پناه می دهم دارنده این نوشته ام را از شر ساکن زمین و از شر ساکن خانه ها وکنارگوشه ها و مزبله ها. و از شر هر کس که خطا میسازد. ویا اشتیاق به آن دارد. و پناه میدهم او را از شر هر چه که دیده ها نگاه می کنند و دلها پنهان می دارند و بر آن پیمان می گیرند و از شر کسی که آزمند فرش و گهواره است. و از شر اموری که عزیمه پذیر نیست. و از شر آنچه که چون یاد خدا برده می شود مانند سرب وآهن ذوب می شود. و پناه می دهم دارنده این نوشته ام را از شر ابلیس و شر شیاطین و از شر هرکس که گره ها را درست می کند. و از شر کسانی که در هوا و کوهها و دریاها ساکنند. و کسانی که در تاریکی ها و روشنی هستند. و از شر کسانی که در چشمها جا گزیده اند. و از شر کسانی که در بازارها راه می روند. و کسانی که با جنبندگان و راه رونده ها و وحشی ها می باشند. و از شر کسانی که در رحمها و در نیستانها هستند. و از شر کسانی که در سینه های مردم وسوسه می کنند و چشم وگوش می دزدند. و پناهنده می کنم کسی را که این نوشته مرا دارا می باشد از نگاه و چشم زدن و گام و تکرار و دمیدن و چشمان جن و انسِ سرکش و از شر دور زننده و در زننده و تاریک کننده و وقت وارد شونده. و او را پناه می دهم از شر هر عقد و سحر یا وحشت زدگی یا اندوه یا غصه یا حزن یا فکر یا وسواس. و از هر مرضی که دامن گیر پسران آدم و دختران حوا می شود از سوی بلغم یا تلخی سودا یا تلخی خون یا صفرا یا کم و زیاد شدن و از هر بیماری ای که داخل در پوست یا گوشت یا خون یا رگ یا عصب می شود. یا در نطفه یا در روح یا در گوش یا در چشم یا در مو یا در بشره یا ناخن یا ظاهر یا باطن. و پناه می دهم او را به اموری که پناه برد به آنها حضرت آدم ابوالبشر (علیه السلام) و شیث و هابیل و ادریس و نوح و لوط و ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط و عیسی و ایوب و یوسف و موسی و هارون و داوود و سلیمان و زکریا ویحیی و هود و شعیب و الیاس و صالح و الیسع و لقمان و ذوالکفل و ذوالنون و طالوت و عُزیر و عزرائیل و خضر (علیهم السلام) و حضرت محمد (صلی الله علیه و آله اجمعین). و هر فرشته مقربی و هر پیامبر مرسلی مگر اینکه یکدیگر را دور کنید. و متفرق کنید و زایل شوید از کسی که این نوشته من بر او آویزان شده است. به نام خداوند بخشنده مهربان جلیل جمیل محسن که هرچه را بخواهد کاملا انجام می دهد. و پناه می دهم او را به خدا و به آنچه خورشید از آن نورگرفته و ماه از آن پرتو یافته و آن زیر عرش نوشته شده لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ. پس به زودی خداوند کفایت تو را از آنها می کند. حجت خدا نافذ شد و پادشاهی خدا آشکار گردید. و دشمنان خدا پراکنده شدند و وجه الله باقی ماند و تو ای دارنده این نوشته من در حرز خدا و ناحیه و پیرامون و امان خداوندی خدا همسایه و ولی و پرهیز دهنده توست. هر چه را خدا بخواهد میشود و آنچه را نخواهد نمی شود. و همانا خداوند بر هر چیزی تواناست و خداوند از روی علم همه چیز را در نور دیده است و عدد هر چیزی را به شماره دارد و به طور کامل بر خلق و آگاه محیط است. همانا خداوند و فرشتگانش درود بر پیامبر می فرستند پس ای گروه مؤمنان درود بر او بفرستید و کاملا تسلیم باشید. مُهر کردم این نوشته را به مُهر کسی که تمام جوانب آسمانها وزمین به مُهر او ممهور شده است خاتم خداوند منیع و خاتم سلیمان بن داوود وخاتم محمّد (صلی الله علیه وآله اجمعین). آگاه باشید همانا دوستان خدا هیچ ترسی بر آنها نیست و هرگز اندوهگین نمی شوند. همچنین است هر ملک مقربی و هر پیامبر مرسلی به خدائی که خدائی نیست جز او که پروردگار عرش بزرگ است»
مجموعه حرز آنلاین با هدف جمعآوری، ارائه و تسهیل دسترسی به حرزهای معتبر و دعاهای مذهبی تأسیس شده است. این پلتفرم به کاربران این امکان را میدهد تا به طیف وسیعی از حرزها، از جمله حرز 14 معصوم و حرز ابی دجانه، دست یابند و اطلاعات دقیق و جامعی درباره آنها کسب کنند.
تیم ما متشکل از متخصصان حوزه دعا و فرهنگ اسلامی است که با دقت و تحقیق به گردآوری این متون روحانی پرداختهاند. ما معتقدیم که استفاده از حرزهای صحیح و معتبر میتواند به حفظ آرامش روحی، افزایش ایمان و دفع بلا کمک کند.
حرز اختصاصی بینهایت یا گنجینه ی 22 حرز با جمع اوری احراز تمام ائمه و آیه ( آیه الکرسی ) سوره های کلیدی قرآن ( چهار قل ) و حرز قدرتمند ابی دجانه توسط مجموعه ی تخصصی حرز آنلاین بصورت یکجا تولید و کتابت شده تا خدمت بزرگ معنوی در زمینه احراز برای مشتریان خود داشته باشد
این حرز یا حصار قوی ترین و کاملترین حفاظت کننده در برابر تمام بلایا ، طلسمات ، و گرفتاری های ماورایی و... طبق متن و معانی احراز می باشد
حرز 14 معصوم :
حرز 14 معصوم یکی از دعاها و متون مقدس در فرهنگ شیعه به شمار میرود که به منظور حفاظت و برکت در زندگی استفاده میشود. این حرز به معنای پناه به معصومان (علیهم السلام) است و شامل دعاها و ذکرهایی است که باعث افزایش ایمان و آرامش روحی میشود. در شرایط سخت و اضطراری، قرائت این حرز میتواند به فرد کمک کند تا با آرامش بیشتری مسائل را مدیریت کند.
حرز ابی دجانه :
حرز ابی دجانه نیز یکی دیگر از حرزهای معروف است که به عنوان ابزاری برای محافظت از شرور ، دفع اجنه و موجودات غیر ارگانیک و مشکلات شناخته میشود. این حرز به داستانهای معتبر اسلامی پیوند دارد و به عنوان روشهای معنوی برای جلب حمایت الهی و دفع بلا و اجنه به کار میرود. استفاده از حرز ابی دجانه در زندگی روزمره میتواند منجر به افزایش احساس امنیت و آرامش شود.
آیه الکرسی :
آیه الکرسی، یکی از آیات مهم و پر فضیلت قرآن کریم است که در سوره بقره (آیه 255) قرار دارد. این آیه به عظمت و قدرت خدای متعال اشاره دارد و بهعنوان یکی از موثرترین دعاها برای حفاظت از انسان در برابر شر و خطرات شناخته میشود. بسیاری از مسلمانان بر این باورند که خواندن آیه الکرسی در روز و شب میتواند موجب آرامش و امنیت روحی و جسمی آنها شود.
چهار قل :
واژه “چهار قل” به چهار سوره از قرآن کریم اشاره دارد که به عنوان دعاهای محافظتکننده شناخته میشوند. این چهار سوره عبارتند از: سوره اخلاص، سوره فلق، سوره الناس و سوره کافرون. خواندن این سورهها بهویژه در زمانهای خاص و به منظور جلب رحمت الهی، سلامتی و دفع بلا بسیار توصیه شده است.
نتیجهگیری :
استفاده از حرز 14 معصوم، حرز ابی دجانه، آیه الکرسی و چهار قل میتواند در زندگی روزمره افراد بسیار مؤثر باشد. این دعاها نه تنها برای حفاظت و دفع بلا بلکه به عنوان منابع معنوی برای افزایش آرامش و ایمان مورد توجه قرار میگیرند. با خواندن منظم این متون مقدس، میتوانید به آرامش روحی و امنیت بیشتری دست یابید.
وزن نقره
تعداد حرز
نوع چرم
پوست
عیار نقره
با حصار و حفاظتکننده فوقالعاده قوی از خود و عزیزانتان محافظت کنید! این مجموعه شامل حرز چهارده معصوم، حرز کبیر امام جواد، آیهالکرسی و حرز ابی دجانه (مجموعاً 22 حرز) است که آرامش و امنیت را به زندگی شما هدیه میدهد. با قدرت این حرزها، نگرانیها را بدرقه کنید و زندگی با آرامش را تجربه کنید!
دیدگاه خود را بنویسید