برخی از دعاهای مشکل گشا قوی

1- ختم آیت الکرسی که در سوره بقره آیه 255 تا 257  است را به صورت همیشه بخوانید.

2- اگر فردی 21 مرتبه «یا ذالجلال و الاکرام» را بخواند حاجتش روا می شود.

3- خواندن هفت سوره از سوره های قرآن که عبارتند از: (1- غافر 2- فصلت 3- زخرف 4- جاثیه 5- شوری 6- دخان 7- احقاف)، که جزء دعاهای مشکل گشا قوی می باشند.

4- نمازی که دو رکعت است و هر رکعت بعد حمد باید دوازده مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز که خوانده شد صد بار صلوات بگوید و بعد به سجده رود و دوازده مرتبه : اللهم انی اسئلک بحق المحبوس فی سجن هارون ان تقضی حاجتی را بخوانید.

5- یکی از اعمال با ارزشی که در زمان ائمه معصومین هم مورد استفاده قرار می گرفت نذر دادن بود که امروزه نیز در میان مسلمانان رواج بسیاری دارد و تاثیر بسیاری در برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات دارد.

6- برای اینکه افراد شما را دوست داشته باشند و مشکلات با دشمنانتان رفع شود هفت مرتبه آیه ممتحنه را خوانده و به دستانتان دم کنید سپس به صورت خود بکشید.

دعا های مشکل گشا از نظر بزرگان دین

آیت الله شمس الدین واعظی سبزواری در باب دعا برای رفع مشکلات بیان کردند هر وقت برای شما مشکلی پیش آمد، مفاتیح الجنان را مطالعه کنید و 15 صلوات به مادر حضرت اباالفضل العباس نذر کنید حتما تاثیر می گذارد.

سید هاشم حداد نیز درمورد دعاهای مشکل گشا می گویند: در نجف وقتی برایم یک مشکلی بوجود می آمد سریع به صحن امیرالمومنین می رفتم و هفت بار «نادعلی» می خواندم مشکلی که برای من بوجود آمده بود حل می شد.

مرحوم کربلایی خلیل ایمانی می گوید از امام صادق (ع) روایت است وقتی از خانه خود به بیرون می روید در شش جهت اطراف خود سوره اخلاص را بخواند و آن را بدمد، مرحوم کربلایی ایمانی می گوید در هنگام رفتن به رختخواب اگر این کار را انجام دهد خوب است و اشخاصی هستند که درستی این مطلب را برایتان بازگو کنند.

شیخ جعفر مجتهد نیز درمورد دعاهای مشکل گشا بیان کرده اند، کسی که زیارت عاشورا را به طور زیاد بخواند از خطرات احتمالی نجات پیدا می کند و آثار شگفتی دارد.

آیت الله سید عبدالکریم کشمیری معتقد است وقتی دچار مشکل و گرفتاری می شوید خواندن سوره و ذکر به نیت هدیه دادن به امام جواد (ع) بسیار مفید است.

آیت الله میانجی نیز در این باره بیان کرده است: بهترین دعا برای رفع مشکلات، دعای آیت الکرسی است. برای مطالعه خواص آیت الکرسی و آشنایی بیشتر با فضایل این دعا مقاله مربوط به آیت الکرسی را مطالعه بفرمایید.

دعا برای رفع مشکلات در روایات و احادیث

امام سجاد (ع) دعایی را به مقاتل بن سلیمان معرفی کردند و بیان کردند که صدبار خواندن آن باعث برآورده شدن حاجات می شود:

کفعمی دعایی از حضرت علی (ع) در کتاب بلدالامین گفته است، اگر فردی ترسیده بود، غمی داشت با خواندن این دعا، خداوند متعال دعایش را اجابت می کند: قبل از این که این که دعا را تلاوت کنی هر حاجتی دارید درخواست کنید.

یکی دیگر از دعاهای مشکل گشا یا دعای سریع الاجابه قوی، دعای توسل است، محمد امین بابویه از ائمه اطهار (ع) گفته اند دعای توسل برای اجابت سریع بسیار مفید است. امام جواد (ع) برای رفع گرفتاری، برطرف کردن غم و اندوه ذکر زیر را بسیار سودمند و پرفایده دانستند:

یکی دیگر از دعا های مشکل گشا، دعای زیر می باشد که پیامبر اکرم (ص) در جنگ بدر و امام حسین (ع) در روز عاشورا آن را خواندن، این دعا را امام صادق  (ع) نیز گفته است.

آداب خواندن دعاهای مشکل گشا

خوب است بدانید که این دعاها دارای آداب خاصی هستند که برای نتیجه گرفتن بهتر از آنها باید سعی کرد تا آداب آن را به طور کامل رعایت کرد. در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره کرده ایم:

  1. غسل گرفته و یا طهارت داشته باشید، و در جای پاک رو به قبله بنشینید.
  2. سعی کنید در جایی شروع به دعا کنید که کسی نباشد و بدون ریا باشد.
  3. هنگام دعا از ته قلب خود از خدا بخواهید.
  4. دقت کنید مکانی که دعا می خوانید و حتی لباسی را هم که میپوشید قصبی نباشد.
  5. دعای خود را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع کنید.
  6. با ذکر صلوات : اللهم صلی علی محمد وآل محمد شروع کنید. (خواص و فضایل صلوات فرستادن)
  7. در دعا مستقیم هر آنچه را که می خواهید از خداوند بخواهید و دنبال اسباب و واسطه نباشید.
  8. در دعا به خدا اصرار کنید دائم از خدا بخواهید تا دعای شما مستجاب شود.
  9. طوری دعا کنید که مورد عنایت و توجه خداوند قرار بگیرید.

استجابت سریع تر دعا

برای استجابت دعا و حاجات علاوه بر بهره بردن از دعاهای مشکل گشا باید سعی کنید بعضی از اعمال و رفتارهایی در زندگیتان تغییر کند و یا آنها را در زندگی خود لحاظ کنید. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرستادن صلوات در ابتدا و انتهای دعا
  • برای دعا خواندن سعی کنید حق الناس به گردن شما نباشد.
  • برای چهل مومن ابتدا دعا کنید.
  • برای دعا کردن بهتر است در روزهای جمعه، عیدها، وقت سحر، بین طلوع و ساعت ها آخر روز جمعه دعا کنید.
  • هر چه نماز های خود را در اول وقت بخوانید دعا کردن شما ثمره بهتری دارد.
  • در هنگام دعا سعی کنید از جملات و کلمات زیبا استفاده کنید.
  • گناهانی را که انجام داده اید گردن بگیرید استغفار و توبه کنید.
  • برای سایر افراد خانواده از خدا مغفرت طلب کنید.
  • با صدای بلند دعا نکنید.
  • در صورت برآورده نشدن دعا ناامید نشوید و چندین بار متوالی از خداوند بخواهید که دعای شما برآورده شود.

 

با توجه به آیات و احادیث مختلف از پیامبر(ص) و ائمه دانستیم که آیات مختلفی برای اجابت دعا وجود دارد پس باید با انجام وضو، لباس پاک داشتن و نیت خالصانه کردن انجام شود. خداوند بسیار بخشنده و مهربان است و شما زمانی که  خالصانه از خداوند حاجتی را طلب می کنید خداوند آن را مستجاب می کند. خداوند همانطور که دعاهایمان را اجابت می کند، ما باید محبت کردن به الله را فراموش نکنیم و همیشه به فکر خداوند متعال باشیم. امیدواریم از این مقاله ارائه شده  نهایت بهره را برده باشید. برای بهبود مقالات منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.